Epizody podcastu
26. 9. 2024 • 1 h 24 min 51 s
20# 1986, The Legend of Zelda
Rok 1986 je ve znamení velkých firem. Povíme si něco o začátcích Ubi Softu na francouzském zámku a prozradíme vám, jak souvisí sitcomy a Bethesda. Ne, není to proto, že jejich vedení je tak trochu komedie. Ale tenhle díl bude hlavně japonskej. Co je Famitsu? Bude Petr zase řešit Yakuzu? Jaké hity vydala Sega? Záře reflektorů ale patří Legendě o Zeldě. Dozvíte se třeba, jak se Nintendu povedlo uložit vaší pozici na konzoli, která neměla žádnou paměť. Řeč přijde i na jinou legendu, na Shigeru Miyamota. Jak se mu povedlo užonglovat vývoj Zeldy a Maria najednou, se dozvíte v novém Vrátit do hry.
23. 9. 2024 • 1 h 27 min 51 s
19# 2015, Her Story
Našli jsme ji. Našli jsme hru, která může za to, proč je na steamu tolik kresleného obsahu pro dospělé. Taky ale řešíme důležitější věci jako Nintendo, Zaklínače a konspirační teorie ohledně baterií. Jo a Péťa má problém s Life is Strange. Jádro pořadu ale patří Her Story, jednomu z nejunikátnějších narativních zážitků, jakých máte šanci zkusit. Povíme si, proč si hru zahrát a popíšeme kariéru jejího tvůrce, Sama Barlowa. Trvá nám to, ale nikdy není pozdě na to, vrátit se do hry.
19. 9. 2024 • 1 h 23 min 32 s
18# 1984, Tetris
Jaká jsou naše oblíbená Tetrimina? A co to vůbec je? Tetris je legenda, kterou hrál snad každý, minimálně na záchodě. Jak ale vznikl? Jaký právnický bordel sebou přinesl? Milujeme Tetris. Jeho bizarní sequely trochu míň. Podcast také obsahuje: vtipy na rok 1984. Sorry. Nové mechaniky, které letos vznikly. Zjistěte, kde se poprvé objevil double jump nebo auto heal. Také si povíme, co se dělo po pádu giganta Atari a o té jedné věci, co se mu docela povedla. Ale do hry ho nevrátila.
19. 6. 2024 • 1 h 35 min 31 s
Game Access Report Feat. Petri Alanko, dvorní skladatel Remedy & Martin Poliak z GoodAI
VÝLET! Naši udatní bojovníci opustili své klávesnice a ovladače a vydali se mezi lidi. Jejich cíl? Game Access 2024. Podívali se mezi herní smetánku, prohlédli si zblízka Warrena Spectora, zahráli si plno Indie i AAA titulů a jsou připraveni vše vám barvitě popsat. A taky máme rozhovory! Proč Petri Alanko zapaluje klavíry? A co se stane, když se dvě umělé inteligence ocitnou na opuštěném ostrově? Tohle není intermezzo, to je přímo speciál. Byl Game Access 2024 skupina stromů na jednom místě? Protože lesgoooo
24. 4. 2024 • 1 h 36 min 2 s
#16 2010, Deadly Premonition
Nojo, přišel čas na Kinect. Co to bylo a proč to nefungovalo? A proč to vlastně nebylo tak velké selhání, jak se říká? Když jsme u těch selhání, Péťa by vám rád řekl o své nejoblíbenější hře. Deadly Premonition je divný. Ale to je na ty hře to krásný. Jde o rozbitou vykrádačku Twin Peaks se špatným combatem? Ano. Jde o napínavý detektivní příběh plný nezapomenutelných postav v živoucím a dodnes nepřekonaném otevřeném světě? Také ano. Ale předtím si také povíme o jedné z nejbizarnějších marketingových kampaní v historii, která byla až na hranici legality. Mikiho rant na Gothic 4 included
18. 4. 2024 • 59 min 24 s
15# Intermezzo aneb Miki zaspal
Miki zaspal a nebyl čas řešit celý rok. Takže si pusťte Péťův rant na Powerwash simulátor. A jeho další pokus vysvětlit Mikimu číslování o Final Fantasy. Taky vás ale čekají komentáře na už neaktuální aktuality a všelijaká plkárna vo hrách, Sony a tak vůbec. Dojde i na nějakou seberflexi. Ale nakonec stejně vždycky skončíme u vizuálních novel. Řešíme dokonce i ty, co jsou suitable for work. Pokud chcete znát obsah Péťova harddisku, pusťte si toto krátké intermezzo
12. 4. 2024 • 2 h 10 min 33 s
#14 2000, se Zdeňkem Záhorou o Final Fantasy VIII
Nostalgie. Koncept, na který v našem podcastu narážíme, jako do lidí v GTA. Co to ale je, ta nostalgie? A co je naše nostalgické jídlo? Se Zdeňkem Záhorou probíráme rok 2000, rok jeho mladí. Vypráví nám na čem hrál a anekdoty, jak ty hry vlastně sháněl. Vzpomínat na své herní začátky ale budou i Petr s Mikim. Zkrátka se dozvíte origin story nás tří a už jen kvůli tomu, se vyplatí si tento díl pustit. Na pozadí toho všeho ale probereme celý rok 2000 od Deus Ex po The Sims. Nesmíme zapomenout ani na český rybníček, ve kterém si plave třeba Polda 3. Jako velké téma nám Zdeněk vybral Final Fantasy VIII. Čím tento díl sérii vyniká a jak hru lehce rozbít se dozvíte v novém díle Vrátit do hry!
28. 3. 2024 • 1 h 21 min 33 s
13# 1991, CD-i
CD-i? More like CD-WHY Dneska se budeme bavit o časopisech. Ale i o hrách! A nejen o hrách! O konzolích! A dokonce o špatných konzolích. Ale bylo CD-i od Phillips vůbec konzole? Spíš ne, ale pamatujeme si ho hlavně kvůli jeho hrám s Mariem a Zeldou. Teda co? Jak to mohlo Nintendo dopustit? Kromě strhujícího příběhu failu jménem CD-i se budeme bavit i o začátcích Rockstaru nebo našem nejoblíbenějším modrém ježkovi a jeho narození. Proč je Sonic vlastně modrý a proč to není králík? Co jsou Battletoads a podle jakých nemocích jsou pojmenované? Jak se vyznat v číslování Final Fantasy? Odpovědi na tyto svědivé otázky vás vrátí do hry
22. 3. 2024 • 1 h 32 min 9 s
12# 2003, Knights of the Old Republic
My jsme strašní Star Wars nerdi. Ale stejně si nás pusťte, i když se neorientujete ve Star Wars loru. Ve hrách se už určitě neztratíte. Kromě skvělých her jako titulní KOTOR, máme přehlídku velkých failů. Big Riggs jako nejhorší závodní hra všech dob. Drake of the 99 Dragons jako špatnej švédskej Max Payne klon. N-Cage - pokus Nokie zničit Gameboy. Pořešíme ale i kvalitní life simulátor, kterým je Postal 2. A Miki má pro vás dobrou historku o tom, jak v Německu vyřešili cenzuru válečné strategie Command & Conquer: Generals. Blíží se tento díl kvalitou KOTORu nebo Big Riggs? Zjistěte sami. Tato epizoda je věnována Vláďovi, ty hry mi už vrátil
14. 3. 2024 • 1 h 23 min 27 s
11# 1992, Night Trap
Dnešní díl vás vrátí do divokých devadesátek plných soudních sporů, konzolí a kontroverzí... a her. Prodebatujeme důkladně všechny právní taškařice které si herní společnosti na sebe ušily, řekneme si o první 3D FPS střílečce a budeme u zrodu RTS žánru díky Dune 2. Co a čím byl zajímavý Night Trap? Byl více kontroverzní než Mortal Kombat a proč je celá hra plná ninjů? To se dozvíte jen a pouze v tomto díle Vrátit do hry.
11. 3. 2024 • 1 h 42 min 47 s
10# 2009, Minecraft
Nikdy se neptejte Mikiho, co dělal v roce 2009 na letišti. Díl plný vzpomínání na dětství a podivných přiznání. Pojďte si poslechnout Mikiho přednášku o Minecraftu, Peťovu přednášku o Abíčku (abyste zjistili, jak to souvisí). Který Mikiho oblíbenec rád mlátí do šutrů? Jak se Péťa naučil anglicky? Můžete hrát v Minecraftu DooMa? Odpovědi na tyto otázky se dozvíte hned, jak se vrátíte do hry.
8. 3. 2024 • 55 min 25 s
9# 2024 Intermezzo aneb státnice, Mario Wonder a mostový incident
Je tu nový rok a to pro naše moderátory znamená zkouškové a státnicové období, proto je dnešní díl ve znamení myšlenkového freestylu, ve kterém zmíníme co nás zrovna napadne. Pobavíme se o tom co Péťovi učarovalo na Mario Wonder, čím nadchlo Ready or Not Mikiho a proč ho zklamalo 1428: Shadows over Silesia? To a mnoho dalšího se dozvíte v tomto intermezzovém díle Vrátit do hry.
4. 3. 2024 • 1 h 25 min 53 s
8# 2023-2, české hry, Last Train Home a Hrot
Rok 2023 z pohledu České republiky. Důkladně probereme všechny velké České hry a nakonec se budeme věnovat dvěma naším favoritům. Jaké žánry kombinuje The Last Train Home a jaký historický příběh vypráví? Co je Hrot a proč vzdělává o Česku celý svět? Vyléčí vás rohlík? Proč se Péťa boji babičky Boženy Němcové? Vše zjistíte když se s námi vrátíte do české hry (vyprovodíme se sami)
29. 2. 2024 • 1 h 24 min 23 s
7# 2023, hry a události roku
Dneska se ohlédneme do doby nedávné. Rok 2023 byl velmi turbolentní. Našli jsme plno skvělých her, ale i těch, o které bychom si neopřeli kolo. Miki s Peťou budou budou bilancovat nejen nad hrami, ale i událostmi loňska, ať už jde o velký prodej Activision Blizzard nebo hromadné propouštění herních vývojářů. Na závěr pak zhodnotíme všech šest her nominovaných na hru roku v námi velmi kritizovaném předávání The Game Awards. A na úplný závěr se úplně pohádáme, protože každý má jiného koně na kterého sázel.
26. 2. 2024 • 1 h 28 min 57 s
6# 2012, Dishonored a František
Jak byl rok 2012 výrazný ve videoherním průmyslu, tak stejnou měrou je významný i tento díl našeho podcastu. Poprvé (a určitě ne naposledy) se k nám podíval náš šéf a host František. S ním si popovídáme o Wii U, rozebereme kontroverzní barevný konec Mass Effect 3 a dozvíme se o Péťově nejoblíbenější vizuální novele. Proč Miki nemá rád port Dark souls 1 na pc a proč nám série Xcom přináší traumata? Kdo a co jsou zač Arkane Studios a čím je jejich dílo v podobě Dishonored tak dobré? To se dozvíte jen a pouze v tomto netradičním díle Vrátit do hry.
19. 2. 2024 • 1 h 21 min 42 s
5# 2014, Metro Redux
V pátém díle se vrátíme do roku 2014. Popovídáme si o nejlepší videoherní adaptaci South Parku, prožijeme znovuzrození značky Wolfenstein, zavzpomínáme na legendární Goat Simulator a probereme se postapokalyptickým tunelem až k Metru. Čím je vlastně zajímavý Nemesis systém ze Shadow of Mordor a proč ho nevidíme v dalších hrách? Co stálo za comebackem Atari z bankrotu? O těchto a dalších videoherních zajímavostech se dozvíte jen z Vrátit do hry.
13. 2. 2024 • 1 h 15 min 40 s
4# 2005, Shadow of Collosus
V již čtvrtém díle nakoukneme do roku 2005. Pobavíme se o revolučním Resident Evilu 4, řekneme si proč je SW: Battlefront 2 nejlepší SW střílečka a možná se dostane i na řeckého Boha války. Kdo je to vlastně Fumito Ueda? Jak je propojené Ico, Shadow of the Collosus a The Last Guardian? To a mnohem více se dozvíte pouze ve Vrátit do hry!
1. 2. 2024 • 1 h 25 min 8 s
3# 1999, Might and Magic a HOMAM3
Ve třetím díle se podíváme do roku 1999. Řekneme si něco o projektu Dolphin, zároveň probereme legendární Unreal Tournament, Silent Hill nebo první System shock, takže nudit se určitě nebudete a k tomu všemu vám Petr vysvětlí celou komplikovanou historii série Might and Magic. Proč je vlastně Soulcalibur nejlépe hodnocená hra všech dob na Metacriticu? A co je vlastně Dreamcast? O těchto a dalších videoherních zajímavostech se dozvíte jen z Vrátit do hry.
1. 2. 2024 • 54 min 32 s
2# 1987, Metal Gear a začátky Hidea Kodžimy
Ve druhém díle se ocitneme v roce 1987. Na své si přijdou fanoušci Sims, protože budeme řešit jejich domovské studio Maxis, ale také si užijí milovníci velkých svalů a aut. Poté si uděláme výlet do Japonska, kde vám představíme Hidea Kodžimu a povíme vám, jak se od hry o tučňákovi dostal k vytvoření jedné z nejslavnějších sérii špionážních thrillerů všech dob. Proč nešlo o akční střílečku? Co je vlastně to MSX? Jak došlo k rozchodu mezi Kodžimou a vydavatelem Konami? Skutečný příběh Metal Gear vám Konami neřekne, takže poslouchejte Vrátit do hry.
10. 11. 2023 • 55 min 44 s
1# 2001, Remedy a Max Payne
První díl podcastu Vrátit do hry se zabývá videoherní historií konkrétně rokem 2001. Zároveň si moderátoři Petr a Miki vybrali pro ně nejzajímavější hru daného roku, jíž je Max Payne. Kluci si budou povídat o tom jaké hry vyšli, co zapříčinilo zlom v konzolových válkách, kdo je Sam Lake a jak se Max Payne propsal do videoherní historie.